דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


דיור מוגן - הנפש תמיד צעירה 

מאת    [ 27/08/2009 ]

מילים במאמר: 410   [ נצפה 2546 פעמים ]

מגיע זמן בחייו של כל אדם שכבר לא קל כמו פעם. דיור מוגן הוא הפתרון לימים אלו. דיור מוגן הוא מתחם אשר משמש הן כבית והן כמרכז חברתי וניתנים בו כל השירותים והסיוע להם עשוי להזדק קשיש. כך למשל במרבית המוסדות הדיור המוגן בארץ ניתנים שירותי הסעדה, ניקיון, תיאום מול קופות החולים וגופים בירוקרטיים נוספים, ובמקביל צוותים סיעודיים מסייעים לדיירים באופן צמוד, וצוותים רפואיים הכוללים רופאים ואחיות נמצאים אף הם במתחם ונמצאים בכוננות רפואית יומם וליל.

אולם במקביל לסיוע הסיעודי והרפואי, חשוב לציין כי דיור מוגן איננו מקום אליו מגיעים אנשים אשר מעוניינים שישרתו אותם. להפך - מוסדות דיור מוגן לרוב קולטים לתוכם דיירים אשר מעוניינים להמשיך באורח חיים נורמאלי ככל האפשר. לפיכך דיירי דיור מוגן לרוב מתגוררים ביחידות דיור עצמאיות אשר מותאמות למגבלותיו של אדם קשיש. כמו כן, דיור מוגן מציע לדייריו באופן שוטף הפעלות חברתיות, פעילויות תרבותיות ואירועים קבוצתיים נוספים. זאת מאחר ונפש בריאה מובילה לגוף בריא, ואין כמו חיי חברה ועניין בחיים על מנת לרפא את הגוף ולחיות חיים ארוכים ומאושרים. מסיבות אלו ועוד, מוסדות דיור מוגן הפכו להיות מקום הפרישה הפופולארי ביותר בשנים האחרונות ואלפי קשישים עוברים אליהם מדי שנה.

דיור מוגן בירושלים - אין כמו אוויר הרים צלול כיין

מוסדות דיור מוגן קיימים בכל מקום ברחבי הארץ, ולכן חשוב מאוד טרם המעבר להחליט באיזו עיר או סביבה מעוניין הקשיש להתגורר בשנות פרישתו. כפי שיעידו אלפי הקשישים שחיים בה מדי יום, אין כמו מוסדות דיור מוגן בירושלים.

עיר הבירה של ישראל ידועה בכך שהינה אחת הערים הרגועות והנעימות ביותר בעולם. מיקומה בין ההרים מקנה לה אקלים יציב וממוזג אשר אינו חם מדי בקיץ או קר מדי בחורף, כך שהקשיש לא יצטרך להטריד את עצמו ואת בריאותו במטרדי מזג אוויר קיצוניים מדי. כמו כן, מזה אלפי שנים ירושלים הינה מרכז דתי ותרבותי אשר מעורר הגות והשראה - המקום המושלם להקמת מוסד דיור מוגן בו יוכל הקשיש לנוח ולנפוש בנוחות. באשר לרמה המקצועית של דיור מוגן ירושלים נמנית על אחת הערים המובילות ברמת השירות ודאגה לדיירים במוסדות אלו. בכל מוסד דיור מוגן שבעיר עובדים הצוותים הסיעודיים והרפואיים הטובים ביותר, צוותי ההסעדה מרכיבים תפריטים מזינים וטעימים לכל דייר וקיימים בהם כל המתקנים הדרושים לקיום אורח חיים תקין, החל מחדר כושר ועד מרכז שיקום. כמו כן, מוסדות דיור מוגן רבים בעיר עורכים בדרך קבע סיורים מאורגנים בעיר הקודש על כל נפלאותיה, כך שהדיירים זוכים גם ללמוד על עם ישראל, דתו ומורשתו באופן יום יומי. אכן, אין צורך להכביר במילים נוספות - ירושלים היא עיר מיוחדת במינה ומוסדות דיור מוגן בה הינם המקום האידיאלי למגורים בשנות הפרישה.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב